Foloseste farfurii mai mici

Vorbind in general, oamenii isi umplu farfuriile cu mancare pana cand singura bucata de portelan care se mai vede este marginea. Un mod de a rezolva acest lucru? Foloseste farfurii mai mici. Un studiu a analizat clientii unui restaurant chinezesc si a aratat faptul ca cei cu farfurii mai mari isi puneau cu 52% mai multa mancare, mancau cu 45% mai mult si iroseau cu 135% mai multa mancare fata de cei are foloseau farfurii mai mici.

Foloseste farfurii de diferite culori

Sa folosesti o farfurie mai mica si- ideal, sa mananci mai putin ca rezultat- este un concept foarte usor de inteles. Dar tu stiai ca, de asemenea, si culoarea farfuriei tale ar putea sa aiba un efect semnificativ asupra cantitatii de mancare pe care o consumi ? Un contrast foarte mare de culori intre farfuria si mancarea ta te-ar putea face sa mananci mai putin, conform unui studiu din anul 2012 al Universitatii Cornell, ce a fost publicat in “Journal of Consumer Research” (“Jurnalul de cercetare a consumului”). Participantii la studiu care si-au pus paste Alfredo pe o farfurie alba fara contrast au mancat cu 22% mai multe paste fata de cei care au folosit farfurii rosii.

Nu te grabi

Stim de ceva timp ca mancatul prea repede este asociat cu un consum prea mare de mancare, dar un studiu efectuat in anul 2009 a oferit si o baza stiintifica pentru acest lucru. Atunci cand mancarea ne ajunge in stomac, sunt eliberati anumiti hormoni. Acesti hormoni- peptida YY si peptida 1 pentru glucagon- ne ofera o senzatie de satietate si, vorbind in general, mancam mai incet sau nu mai mancam deloc drept raspuns. Daca ne-am props scopul de a ne goli farfuriile, corpul nostru nu are timp sa ne spuna sa ne oprim pana cand nu ne mai simtim comfortabil.

Conceptul de “farfurie goala” din anul 1917  a fost atat de eficient, incat e posibil sa ne faca sa recitam un juramant reinnoit, informat de catre factorii care ne fac sa mancam prea mult. Ar putea sa sune ceva de genul:

“”O sa incerc sa folosesc o farfurie mai mica

Si o sa observ efectul asupra greutatii mele

Pentru mancare o sa imi iau farfurii de alta culoare

Si, prin urmare, sa reduc mancarea pe care o folosesc

Si daca acest lucru nu ma ajuta

O sa incerc sa mananc mai putin.”

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *