In 1896 incepea 0 minunata poveste adevarata – Estelle Arpels se casatorea cu Alfred van Cleef. El era fiul unui negustor de diamante din Amsterdam, tatal ei vindea pietre pretioase in Paris. Cum amandoi erau pasionati de „cristalele divine”, au hotarat sa Ie puna in valoare, confectionand bijuterii. Cei trei frati ai Estellei Ii s-au alaturat imediat in aceasta fantastid aventura. Astfel, in 1906, Van Cleef & Arpels este una dintre primele mari case de lux care isi deschid portile in faimoasa Place Vendome din Paris.
Succesul a recompensat foarte repede curajul si maiestria tinerei firme – in scurt timp, printre clientii fideli se numarau capete incoronate si numeroase celebritati. In 1930, apare prima inovatie semnata Van Cleef & Arpels – un procedeu care permitea transformarea unui colier in centura sau in bratara, dupa placul „purtatoarei„. Apoi, in 1933, Van Cleef & Arpels lanseaza o veritabila bomba in lumea bijutierilor! 0 noutate absoluta, numita Ie Serti Mysterieux – un procedeu unic si revolutionar, care insemna montarea pietrelor pretioase una langa alta, pe 0 montura ascunsa, practic invizibila.
De-acum, misterioasa si fascinanta stralucire a cristalelor nu mai era intrerupta de nici o gheruta, fie ea si de aur.Cum in lumea bijuteriilor nimic nu mai parea de inventat, casa Van Cleef & Arpels si-a indreptat interesul si catre parfumerie. In anii ’70, Jacques Arpels are 0 noua pasiune: crearea unor „parfumuri ale bijutierilor”, cum le spunea el.
Primul a aparut in 1976 si a fost numit, cum altfel, First de Van Clee! & Arpels. First a facut epoca si este considerat unul dintre parfumurile clasice, pe lista „marilor florale”, adorat de femeile din intreaga lume. In ceea ce-i priveste pe domni, Van Cleef & Arpels le-a dedicat primul parfum – numit Tsar – in 1989. Noile linii de parfumuri propuse pentru anul 2006 permit sa urmeze linia anotimpurilor, sa ne uimeasca si sa ne fascineze in continuare, precum toate celelalte creatii Van Cleef & Arpels.
Thierry Mugler
Profetul futurismului, asa cum a fost consacrat, Thierry Mugler este un designer care pune pe primul plan instinctul, necautand surse de inspiratie. Despre propriile creatii vestimentare spune ca sunt pur si simplu moderne, nu excentrice, remarcand in orice ocazie ca hainele nu trebuie sa fie tributare trecutului. Thierry Mugler s-a nascut la Strasbourg, in 1948. Prima lui creatie vestimentara a fost 0 rochie pentru o prietena, la varsta de 14 ani. Lucreaza pentru compania de balet, apoi, la 19 ani, se muta in Paris. In 1968 incepe sa lucreze ca designer de vitrine in magazinul parizian Gudule.
Viziteaza Londra si Amsterdamul, iar din 1970 lucreaza ca designer consacrat. Prima coleqie prezentata s-a numit Cafe de Paris.
Azzedine Allaia i se alatura si-l ajuta sa definitiveze creatiile pana spre sfarsitul anilor ’70.
In 1972 firma de design Moonlight il angajeaza pentru linia italiana de moda. Dar in 1973 lanseaza creatii sub nume propriu, in asociere cu Alain Cardeuc. Incepe un vartej de inspiratie, inovatii si creatii impresionante: colectii cu inspiratie militara in 1978, imaginea femeii clonata parca din filmele cu Mae
West, corsete armura sau tinute de travestit, rochii stramte, umeri accentuati. In 1985 creeaza costumele pentru musicalul Emilie folie, apoi, in 1989, lanseaza mesajul conform caruia relaxarea si adoptarea propriilor prioritati trebuie sa ia locul conventionalului ~i subordonarii fata de cei din jur. Spune cu calm si umor ca: „Moda este un film. In fiecare zi, cand te imbraci, e regizezi singur.” si recunoaste misoginismul pronuntat care i se reproseaza: „Cand oamenii spun ca hainele create de mine sunt impotriva femeilor, 0 spun pentru ca, de fapt, nu sunt usor de purtat.
Trebuie sa fii intr-o forma superba ca sa porti croielile mele si-mi place a nebunie sa creez pentru astfel de siluete – hainele sunt mai frumoase in acest fel!” In 1994 lanseaza primul sau parfum, Angel. Un amestec 132 senzual, cu totul deosebit, de vanilie, ciocolata pura si note florale, care detroneaza in 1998 faimosul Chanel N°5 din topul vanzarilor de parfumuri de pe piata franceza (dar nu si de pe piata mondiala).
In 1999 creeaza 0 linie de produse cosmetice sub numele de Secrets D’Angel (creme de fata, doua spray-uri pentru corp, par si fata si doua masti pentru fata si par), apoi se ocupa de barbati, lansand in2004 si 2005 parfumurile de succes si liniile lor de cosmetice masculine A Man si B Man.